Website Analyse – Pearlles.com

Onlangs kreeg ik de eerste aanvraag van een website analyse binnen. Het gaat om de website www.pearlles.com. Een webshop in woonaccessoires en cadeau ideeën. De webshop ziet er op het eerste gezicht al professioneel en geoptimaliseerd uit. Het is dan ook erg lastig om verdere verbeterpunten voor de webshop te vinden.

Pearlles woonaccessoires website analyse

Wat je bij de gemiddelde webshop mist is hier wel aanwezig. Er is een duidelijk menu structuur, op verschillende niveaus is een introductie tekst aanwezig (zoekmachines houden van content). Op het 3e niveau ontbreekt deze echter wel, bijvoorbeeld: https://www.pearlles.com/woonkamer-accessoires/dienbladen, het toevoegen van unieke content aan die pagina’s zou nog wel goed zijn voor de vindbaarheid van die pagina’s. Verder wordt er vermeld of een product op voorraad is en wat de levertijd is.  Ook is er een Facebook pagina en Twitter account.

Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van USP’s (Unique Selling Points) met de opsomming bij “Waarom Pearlles?”, er wordt gewerkt met klantenbeoordelingen en onderaan kan je een reeks logo’s vinden waar Pearlles bij is aangesloten. Allemaal punten die goed zijn voor het vertrouwen van de bezoeker, wat de drempel tot aankopen zal verlagen.

Website Analyse

Er is echter altijd nog wel verbetering mogelijk. Hierbij de 5 belangrijkste verbeterpunten uit de website analyse:

1: Up to date houden van de website

Google en andere zoekmachines houden van actuele content. Op Facebook en Twitter worden geregeld updates geplaatst, op de website ontbreekt dit echter. Het is dus aan te raden om een nieuwspagina in te richten en daar geregeld een nieuwsbericht op te plaatsen. Deze nieuwsberichten kan je vervolgens ook weer in de social media delen. Ook wordt het hebben en optimaliseren van een social media account steeds belangrijker voor het beter vindbaar maken van een website.

2: Google+

Pearlles heeft al wel een Facebook en Twitter account, een Google Plus account ontbreekt echter nog. Google Plus is het social media platform van Google. Omdat Google de concurrentie aangaat met o.a. Facebook willen ze dat iedereen die een Google account aanmaakt, ook automatisch een Google Plus account krijgt. Daarnaast beloont Google het hebben van een Google Plus pagina, deze te koppelen aan je website en het verkrijgen van +1’s  met een betere positie in Google.

3: Intern linken

Op de website wordt op de verschillende niveaus goed gebruik gemaakt van tekst. Zo is er een mooie introductietekst geschreven voor https://www.pearlles.com/woonkamer-accessoires. In de tekst wordt verwezen naar houten dienbladen. Dit is een assortimentsgroep op een dieper liggend niveau. Het linken van de woorden “houten dienbladen” naar de relevante assortimentspagina is niet alleen handig voor bezoekers maar ook zoekmachines vinden het fijn als je linkt naar de assortimentsgroep. Hierbij moeten wel de woorden “houten dienbladen” als link naar de pagina linken die gaat over de houten dienbladen.

4: DMOZ.org

DMOZ.org, ook wel het Open Directory Project genoemd, is een van ’s werelds grootste open content directory. Het is te vergelijken met een internationale Startpagina. Je kan je website er aanmelden in de juiste categorie en met een korte (niet commerciële) omschrijving en link naar je website. De directory bevat meer dan 4,5 miljoen websites. Het verkrijgen van een link naar de website kan zorgen voor een betere vindbaarheid van de website. Ook gebruikt Google de korte omschrijving in Google als deze de website niet goed kan indexeren.

5: Online adverteren

Bij de meeste online ondernemers schiet dit er nog wel eens in of vinden ze het adverteren voor de website te duur. In Google kan je adverteren met behulp van Google AdWords, in Facebook is er ook de mogelijkheid om te adverteren en zo zijn er nog veel meer mogelijkheden. Mits natuurlijk goed gedaan en goed onderhouden hoeft het online adverteren niet duur te zijn en zorgt juist voor naamsbekendheid en verkopen bij de doelgroep die nog niet met de website bekend is. Ook kan je vaak in een bepaalde regio adverteren en een bepaalde doelgroep selecteren.

Wil je ook een website analyse en 5 verbeterpunten voor je website ontvangen? Vraag dan vandaag nog een vrijblijvende en gratis website analyse aan.

Getagd met
Geplaatst in Website Analyse

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*